
Z kolei rejsy przez ocean odbywały się już systematycznie, a o tym fakcie przypomina nam chociażby tragedia Titanica. W ciągu następnych dekad inżynierowie pracowali nad modernizacją istniejących szlaków kolejowych, a po 1945 roku na drogi wyjechało również mnóstwo autobusów. Przed konstruktorami stanęły najrozmaitsze trudności. Kiedy pod lupę weźmiemy np. połączenie Europy z Azją, to najprawdopodobniej wszyscy zgodzimy się z dawnymi inżynierami, że pomiędzy wspomnianymi obszarami świata najlepiej i najszybciej byłoby jeździć koleją. Orient Express oraz Kolej Transsyberyjska stały się znakiem rozpoznawczym takich dalekich i równocześnie egzotycznych wojaży.
Obecnie np. transport (łącze) kolejowy z Chin nie jest już owiany tak ogromną sławą, ale bez niego do Niemiec czy naszego kraju nie trafiłyby tak chętnie kupowane towary jak ubrania, zabawki czy sprzęt elektroniczny.
Podobał Ci się zaprezentowany post? Jeśli tak, zgłąb dodatkowe zagadnienia, które z inspiracją opisaliśmy w najnowszym artykule.
Dowiedz się więcej: firma Importuj z nami. Nie mniejszym wyzwaniem było budowanie linii kolejowych w bardzo niedostępnych miejscach, na przykład w górach Ameryki Południowej. Po koniec XIX stulecia powstała tam znana Kolej Transandyjska, a pracami dowodził polski budowniczy Ernest Malinowski. W tamtych latach brakowało technologii i maszyn, więc taka budowa trwała długo, lecz teraz możemy korzystać z efektów tej pracy – wtedy pierwsze szlaki zostały przetarte.

Bez pociągów, samochodów, tirów czy samolotów oraz statków nasze życie zapewne byłoby szalenie nieciekawe – nie moglibyśmy na co dzień jeść pysznych owoców tropikalnych ani wyjeżdżać na inne kontynenty. A podróżnicy musieliby zrezygnować ze swoich zamiłowań na rzecz mniej interesującego dla nich muzykowania, fotografii czy nareszcie gotowania lub haftowania. Transport kolejowy z Chin, przewóz osób do krajów skandynawskich albo dostawa owoców morza z Grecji mają ważne znaczenie praktycznie dla każdego mieszkańca Ziemi.