Jakie wady i zalety ma telewizyjna reklama, czemu cieszy się ona taką popularnością.

przez | 26 lipca 2021
Niewiele jest telewizyjnych kanałów, na jakich nie byłyby wyświetlane żadne reklamy. Odbiorcy już się przyzwyczaili do tego, że filmy są przerywane nawet kilkunastominutowymi blokami reklamowymi, w czasie jakich bez problemów da się nie tylko zrobić kawę, ale nawet zjeść całą kolację.

Niestety właściciele stacji w jakiś sposób muszą zarobić na swoje utrzymanie, a że najważniejszym źródłem ich dochodu są właśnie reklamy, to telewidzowie muszą z tym żyć. Zostaje jeszcze pytanie o to, jak skuteczne są takie reklamy, ponieważ wiele osób ich zwyczajnie nie ogląda, zajmując się w tym czasie czymś innym. Lecz to już jest problem ludzi, którzy ponoszą odpowiedzialność za ramówkę i określanie przerw na reklamy. Co nie zmienia bynajmniej faktu, że reklama telewizyjna w dalszym ciągu uznawana jest za jedną z najskuteczniejszych, szczególnie w świetle możliwości dotarcia do kilku milionów odbiorców. Ważne wydarzenia sportowe czy kulturalne przyciągają przed odbiorniki naprawdę duże ilości telewidzów, więc spoty reklamowe oglądane w tym czasie dają dużą skuteczność

wizja - muzyka

Autor: Tomasz Ośmiałowski
Źródło: http://www.flickr.com

. W porównaniu na przykład z reklamą prasową plusem też będzie to, że podczas emisji takiego spotu zawrzeć można stosunkowo dużo informacji. Poza tym dzięki obecności zarówno dźwięku jak i obrazu można w skuteczniejszy sposób oddziaływać na oglądających.

Bez względu na to, co będzie się reklamować na antenie, aby spot miał odpowiednią skuteczność, to powinien być oryginalny i ciekawy. Wynika to z faktu, że aktualnie ludzie są wręcz bombardowani przeróżnymi reklamami, i jeśli takie spoty nie będą się w jakiś sposób wyróżniały, to wielu ludzi po prostu nie zwróci na nie swojej uwagi – . Natomiast jeśli jakiś spot będzie oryginalny i ciekawie nakręcony, to ma duże szanse za zaistnienie na trochę dłużej w pamięci telewidzów. Do reklam telewizyjnych w wielu przypadkach zatrudnia się znanych celebrytów, sportowców czy aktorów, którzy swoim udziałem zagwarantować mają powodzenie reklamy. W wielu przypadkach się to sprawdza, bowiem znana twarz promująca jakieś produkty z pewnością bardziej zachęci do kupna, niż ktoś całkowicie nieznany. Niestety reklama telewizyjna ma też jedną zasadniczą wadę, a mianowicie jest dość kosztowna. Już sama produkcja spotów reklamowych, szczególnie przy zatrudnieniu celebrytów i realizacji przez lepsze studio będzie sporo kosztować.

Do tego będą dochodzić koszty wyświetlania, które w przypadku godzin z największą oglądalnością również do niskich nie będą należeć. Dlatego też najczęściej korzystają z niej duże marki, które działają na rynku krajowym i mają finansowe możliwości na to, żeby w ten sposób reklamować swoją ofertę.