Jakie wady i zalety ma telewizyjna reklama, czemu cieszy się ona taką popularnością.

Niewiele jest telewizyjnych kanałów, na jakich nie byłyby wyświetlane żadne reklamy. Odbiorcy już się przyzwyczaili do tego, że filmy są przerywane nawet kilkunastominutowymi blokami reklamowymi, w czasie jakich bez problemów da się nie tylko zrobić kawę, ale nawet zjeść całą kolację.

Niestety właściciele stacji w jakiś sposób muszą zarobić na swoje utrzymanie, a że najważniejszym źródłem ich dochodu są właśnie reklamy, to telewidzowie muszą z tym żyć. Zostaje jeszcze pytanie o to, jak skuteczne są takie reklamy, ponieważ wiele osób ich zwyczajnie nie ogląda, zajmując się w tym czasie czymś innym. Lecz to już jest problem ludzi, którzy ponoszą odpowiedzialność za ramówkę i określanie przerw na reklamy. Co nie zmienia bynajmniej faktu, że reklama telewizyjna w dalszym ciągu uznawana jest za jedną z najskuteczniejszych, szczególnie w świetle możliwości dotarcia do kilku milionów odbiorców. Ważne wydarzenia sportowe czy kulturalne przyciągają przed odbiorniki naprawdę duże ilości telewidzów, więc spoty reklamowe oglądane w tym czasie dają dużą skuteczność

wizja - muzyka

Autor: Tomasz Ośmiałowski
Źródło: http://www.flickr.com

. W porównaniu na przykład z reklamą prasową plusem też będzie to, że podczas emisji takiego spotu zawrzeć można stosunkowo dużo informacji. Poza tym dzięki obecności zarówno dźwięku jak i obrazu można w skuteczniejszy sposób oddziaływać na oglądających.

Bez względu na to, co będzie się reklamować na antenie, aby spot miał odpowiednią skuteczność, to powinien być oryginalny i ciekawy. Wynika to z faktu, że aktualnie ludzie są wręcz bombardowani przeróżnymi reklamami, i jeśli takie spoty nie będą się w jakiś sposób wyróżniały, to wielu ludzi po prostu nie zwróci na nie swojej uwagi – . Natomiast jeśli jakiś spot będzie oryginalny i ciekawie nakręcony, to ma duże szanse za zaistnienie na trochę dłużej w pamięci telewidzów. Do reklam telewizyjnych w wielu przypadkach zatrudnia się znanych celebrytów, sportowców czy aktorów, którzy swoim udziałem zagwarantować mają powodzenie reklamy. W wielu przypadkach się to sprawdza, bowiem znana twarz promująca jakieś produkty z pewnością bardziej zachęci do kupna, niż ktoś całkowicie nieznany. Niestety reklama telewizyjna ma też jedną zasadniczą wadę, a mianowicie jest dość kosztowna. Już sama produkcja spotów reklamowych, szczególnie przy zatrudnieniu celebrytów i realizacji przez lepsze studio będzie sporo kosztować.

Do tego będą dochodzić koszty wyświetlania, które w przypadku godzin z największą oglądalnością również do niskich nie będą należeć. Dlatego też najczęściej korzystają z niej duże marki, które działają na rynku krajowym i mają finansowe możliwości na to, żeby w ten sposób reklamować swoją ofertę.