Opóźniony lot odszkodowanie

Gdy postanowiliśmy zarezerwować lot z dużym wyprzedzeniem mamy nadzieję, że nie będzie żadnego opóźnienia. Zresztą, gdy sytuacja doprowadza nas do tego, żeby kupić bilet na ostatnią chwilę, to również chcielibyśmy dotrzeć w konkretne miejsce bez opóźnień. Dlatego, gdy dochodzi do sytuacji, że jest opóźniony lot odszkodowanie jest standardem, o którym niestety nie wszyscy wiedzą. Linie lotnicze same nie dają odszkodowań musimy się o nie upomnieć.

samolot przed lądowaniem

Autor: Mark Harkin
Źródło: http://www.flickr.com
Ale, gdy nasz lot będzie opóźniony o dwie lub cztery godziny (w zależności od długości trasy) powinniśmy zostać poinformowani o powodach opóźnienia. Jeśli wyjdzie na to, że samolot miał usterkę i był zmuszony lądować na innym lotnisku, to linie lotnicze są zobowiązane do zorganizowania alternatywnego dotarcia do wybranych przez nas miejsc. Bywa, że warunki atmosferyczne nie pozwalają na start samolotu, a jak wiemy bezpieczeństwo pasażerów linie lotnicze (więcej pod adresem https://www.lot.com/bilety-lotnicze/loty-z-warszawy-do-tel-aviv) stawiają sobie za najważniejszy punkt świadczonych usług.

Możemy poprosić o zwrot kosztów za bilet, jeśli dostaniemy zwrot nie możemy mieć już żadnych roszczeń względem stworzenia nam środka zastępczego, który pomoże nam dostać się do określonego miejsca. Ale, jeśli nie dostaniemy zwrotu kosztów, to możemy nawet domagać się organizacji darmowego noclegu za niedogodności, jakie nas spotkały. Linie lotnicze muszą również zadbać o napoje i przekąski, gdy opóźnienie się przeciąga, a pasażerowie czekają na lotnisku.

Warto pamiętać o swoich prawach

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że za opóźniony lot odszkodowanie nam się należy. Oczywiście część ludzi powie, że najistotniejsze jest to, że dolecieli cali i zdrowi, chociaż bywa, że z pięciogodzinnym opóźnieniem. Jednak jak doskonale wiemy, czas to pieniądz i są ludzie, dla których nawet 2 godziny opóźnienia totalnie psują ważne plany (za opóźniony lot otrzymasz odszkodowanie).

Port lotniczy

Autor: blu-news.org
Źródło: http://www.flickr.com
Dlatego linie lotnicze powinny pamiętać, że pasażerowie mają większą świadomość tego, jakie posiadają prawa. Nie może tak być, że trzyma się pasażerów w niepewności i kiedy kończy się dwugodzinne oczekiwanie na samolot, ogłasza się info, że jeszcze dwie godziny należy poczekać. Tak, więc istotne jest, by zapoznać się ze swoimi prawami, by potem móc ich dochodzić. Nie ma sensu jak wiadomo z nikim wykłócać, ale na pewno należy powiedzieć jak wygląda sytuacja, że linie lotnicze (szczegóły tutaj: https://lot.com/pl/pl/book-flight) poza tym, że powinny nas bezpiecznie przetransportować z jednego na drugie lotnisko to mają względem swoich pasażerów, kiedy dochodzi do opóźnienia, też inne obowiązki.